Ridläger

Ridläger sommaren 2024

Under sommaren kommer vi anordna ridläger på olika nivåer och åldrar. Inget av ridlägren har övernattning men har du egen häst kan vi i viss mån i begränsat antal ha din häst uppstallad under de dagarna ridlägret pågår.

Vi ser helst att du kan rida hästen i alla gångarter och har börjat hoppa, men vid behov delar vi upp ridningen i grupper efter nivå. Du skall dock ha provat på galopp. I annat fall rekommenderar vi våra "Ponnydagar".

Ponnydagar:
Ponnydag är för dig som inte har riditsåmycket, dig som är yngre och för dig som vill prova på. Vi umgås med hästarna, rider, pysslar varvat med enklare teori. Datum kommer efterhand.

Anmälan till läger och ponnydagar sker på mail till sandaridskola@hotmail.com

Vänligen ange tydligt vilka datum det gäller samt för-och efternamn på eleven och dess målsman/kontaktperson, ålder på eleven, ridvana samt vikt och längd. När du fått svar på ditt mail med info om inbetalning av anmälningsavgiften och denna är betald räknas du som anmäld.

Om du av någon anledning behöver avboka din plats så ska detta meddelas i god tid så vi kan planera hästarnas jobb.

Anmälningsavgiften betalas ej tillbaks vid avanmälan.

Vi förbehåller oss rätten att stänga anmälan när lägret är fullt eller om lämplig ponny/häst ej finns att tillgå då vi har begränsat antal ponnyer.

Är du vuxen, har ridvana och vill rida i sommar?

Vi har ett läger planerat för vuxna vecka 30, 23+24/8. Fler vuxenläger kan tillkomma.
Utöver lägret har vi vår populära drop-in ridning vissa datum. Mer info kommer. Detta för att kunna styra hur mycket våra hästar jobbar.

Privatlektioner kommer hållas i viss mån, vi förbehåller oss rätten att tacka nej då hästarnas jobbschema först och främst är styrt av ridlägren samt drop-in ridningen.

Välkomna!

LÄGER/PONNYDAGAR 2024
Fler ponnydagar kan komma efterhand.

Vecka 24: Ponnydag Söndag 16/6.
Kl. 9.00-12.00.
Vi bjuder på frukt och dryck. Vid allergi, ta med egen frukt.
Vi pysslar, rider och har enklare teori.

Pris: 500 kr. Betalas senast 10/6. Mer info fås vid anmälan.

Vecka 25: Tre dagar, heldag.
Måndag 17 juni - onsdag 19 juni

Kl. 9.00-16.00.

Vi bjuder på frukt och dryck till mellanmål. Vid allergi, ta med egen frukt.

Barn och ungdomar från 9 år och uppåt med ridvana. Vi ser helst att du kan rida hästen i alla gångarter och har börjat hoppa, men vid behov delar vi upp ridningen i grupper efter nivå. Du skall dock ha provat på galopp.

Pris: 2800 kr varav 1000 kr i anmälningsavgift.

Vecka 26: Tre dagar, heldag.

Måndag 24 juni - onsdag 26 juni

Kl. 9.00-16.00.

Vi bjuder på frukt och dryck till mellanmål. Vid allergi, ta med egen frukt.

Barn och ungdomar från 9 år och uppåt med ridvana. Vi ser helst att du kan rida hästen i alla gångarter och har börjat hoppa, men vid behov delar vi upp ridningen i grupper efter nivå. Du skall dock ha provat på galopp.

Pris: 2800 kr varav 1000 kr i anmälningsavgift.

Vecka 28: Tre dagar, heldag.

Måndag 8 juli - onsdag 10 juli

Kl. 9.00 - 16.00.

Pris: 2800 kr varav 1000 kr i anmälningsavgift.

Vecka 30: Vuxenkurs, Två dagar, halvdag.

Tisdag 23 juli - Onsdag 24 juli
Kl 14.00 - 18.00

Vi bjuder på frukt och dryck. Vid allergi, ta med egen frukt.

För vuxna. Vi ser helst att du kan rida hästen i alla gångarter och har börjat hoppa, men vid behov delar vi upp ridningen i grupper efter nivå. Du skall dock ha provat på galopp.
OBS! Begränsat antal stora hästar, mestadels D-ponnyer.

Pris: 1200 kr varav 500 kr i anmälningsavgift.