SANDA RIDSKOLA

Ridning

Höstterminen 2023 planeras för fullt. Info till elever kommer ut snart. Det kommer bli en liten prisökning pga rådande ekonomiska läge med bl.a foder-och elpriser.

Information Höstterminen 2023:

Ridskolan planerar starta vecka 34 för måndagar, de har ej lektion vecka 35. Resterande dagar börjar vecka 35. Sista  veckan för terminen är vecka 51.

Ingen ordinarie lektionsverksamhet på höstlovet vecka 44, alltså 16 tillfällen.

All anmälan till ridskolan sker på mail: sandaridskola@hotmail.com

Ridskolelektion ordinarie:

45 minuters ridlektion. Iordningställande av häst innan och efter lektionen kan komma att ske, var i god tid innan din lektionstid. Under vårens termin kommer två av tillfällena vara teoretiska, ett med din ridgrupp och ett minst ett valfritt pass på "teorivecka". Även du med egen häst får anmäla dig till denna grupp.
Rider man i denna grupp behöver man vara medlem i

Traume Ridsällskap https://www.traumeridsallskap.se/Medlem/

oavsett om man rider på ridskolans hästar eller på egen häst.

Kostnad HT -23: 3840 kr = 16 tillfällen.

Lektion minior:
Obs! Under  höstterminen 2023 kommer det ej vara någon miniorgrupp pga  nuvarande miniorer går upp i nybörjargrupp.

60 minuters lektionstid som delas i ridtid samt pyssel i stallet och enkel grundläggande teori. För dig som är mellan 4 och 6 år.

Rider man i denna grupp behöver man vara medlem i

Traume Ridsällskap https://www.traumeridsallskap.se/Medlem/

Kostnad HT -23: ej några tillfällen.

Fodervärd på Ridskolehäst:

För dig som har kommit en bit på vägen och vill känna hur det är att ha egen häst ett par dagar i veckan. Du ska vara 12 år eller äldre.

En ridlektion i veckan där varannan gång är dressyr och varannan gång bommar/hoppning, se Specialgrupp.

Utöver detta får man även rida hästen i skogen på helgerna. Man ingår även i helgschema samt lovschema över stalltjänst.

Under sommar och lov då det inte bedrivs ridskole/lägerverksamhet kommer det finnas möjlighet att rida hästen i skogen.

Finns ambitionen hos dig att tävla så får man det med sin fodervärdshäst när man som ekipage är mogen för det.

För att vara fodervärd måste du vara medlem  i

Traume Ridsällskap https://www.traumeridsallskap.se/Medlem/

Kostnad from 1:a september 2023: 1400 kr/månad för Fodervärd.

Är man fodervärd är kostnaden 1400 kr/månad oavsett om man missar tillfällen.

Specialgrupp:

Ridlektion 60 minuter. Varannan gång dressyr, varannan gång bommar/hoppning. Främst för dig med egen häst.

Rider du på egen häst så behöver du vara medlem i förening ansluten till Svenska Ridsportförbundet.

Kostnad HT -23: 4160 kr = 16 tillfällen.

Hoppträning/Bomträning:

På fredagar har jag hoppträningar för ekipage med egen häst. Är du intresserad maila till:

sandaridskola@hotmail.com

Privatlektion:

Jag håller privatlektioner, främst dressyr, för dig med egen häst eller på ridskolans hästar.

Vid intresse maila sandaridskola.se