SANDA RIDSKOLA

Om mig

Mitt namn är Mathilde Ahlburg och jag brinner för att utbilda dig som ryttare.
Mitt hästliv började på ridskolan i Vimmerby som femåring. Fortsatte sedan på Gotland när familjen flyttade hit år 2000. Efter några år köpte vi ponnyn Pigor, på vilken jag tävlade i hoppning upp i LA.
Fortsatte sedan på ridhäst och genom åren har en hel del hästar passerat. Jag har tävlat mestadels i hoppning, upp i 1,30 m med vinst och placeringar, men även MSV C dressyr.

År 2009 började jag jobba som ridlärare på Rävhagens Ridskola då min tränare drev ridskolan där. Fortsatte sedan jobba där som ridlärare under 2014 under ridskolans nya regi.

År 2015 bestämde jag mig för att utbilda mig inom hästnäringen och valet föll på Vreta Yrkeshögskola i Linköping. Här studerade jag Häst/Företagande.

År 2016 tog jag examen därifrån med högsta betyg i samtliga kurser. Tilldelades även Ridskolornas Riksorganisations Stipendie för goda studieresultat samt gott horsemanship.
Under utbildningen avlade jag även godkänt Yrkesprov för Hästskötare samt godkänd Diplomering för Svensk Ridlärare Level II.

Under min LIA-period (lärande i arbete) under utbildningen var jag hos Suderbys Gård och Ridskola i Sjonhem. Här fick jag sedan anställning som ridlärare och har fram till hösten 2021  jobbat här med lektioner flera dagar i veckan. Kommer under hösten 2021 jobba kvar som ridlärare en dag i veckan.

År 2019 gick jag Svenska Ridsportförbundets tränarutbildning. I December 2019 avlade jag min examen och är nu licensierad C-tränare i hoppning.
Själv tränar jag varje vecka för B-tränare.

Jag har även ett intresse för avel. Jag har för närvarande 1-2 ston/år i avel. Jag är även ordförande i SWB Gotland.